پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
مسابقات قرآن کریم

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان در دو منطقه غرب و شرق استان در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ تیرماه در شهرستان های سمنان و شاهرود برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، عباس حاجی اظهار کرد: مسابقات منطقه غرب استان شامل شهرستان های گرمسار، آرادان، سمنان، سرخه و مهدیشهر و منطقه شرق استان ویژه شهرستان های دامغان، شاهرود، و میامی است.

وی افزود: مسابقات منطقه غرب استانی به میزبانی شهرستان سمنان و در 2 بخش خواهران و برادران و در حرم مطهر حضرت یحیی بن موسی الکاظم علیه السلام و مسابقات منطقه شرق در شهرستان شاهرود و در 2 بخش خواهران در حرم مطهر شهدای گمنام و در بخش برادران در مسجد امام حسن عسکری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه مسابقات در دو روز رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود تصریح کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد که در بخش بالای ۱۸ سال در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و در بخش ۱۲ تا ۱۸ سال در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در رشته های آوایی این دوره از مسابقات ۴۵۰ نفر از علاقمندان ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: در مرحله شهرستانی بخش معارفی که در تاریخ ۱۱ مرداد برگزار خواهد شد نیز ۴۶۰ نفر ثبت نام کرده اند.

حاجی ضمن بیان اینکه اکثر داوران مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از بین داوران دارای مدرک داوری استان تهران انتخاب شده اند، افزود: به منظور افزایش سطح کیفی مسابقات، انتخاب داوران اهمیت ویژه ای برای ما دارد و به همین منظور از داوران سطوح بالا از استان‌های همجوار استفاده می کنیم.

وی به برگزاری دوره های تخصصی داوری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای علاقمندان به فعالیت در حوزه داوری اشاره کرد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، افراد مستعد از بین افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه شناسایی شده اند و در حال سپری نمودن دوره های تخصصی سازمان می باشند و پس از اخذ مدارک مورد نیاز حتما از ظرفیت آنها در داوری استفاده خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد راه پیدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha